Veelgestelde vragen

Hoe kan ik jullie bereiken?

Je kan ons bereiken via de telefoon, via mail of via de website. Via de website kan je het contactformulier invullen of je kan ook een mailtje sturen. Binnen de twee werkdagen zal je worden gecontacteerd. Via de telefoon zijn we tijdens werkdagen te bereiken van 9 tot 17u. 

  • Voor Aalst kan je contact opnemen met Lindsay Cortvriend via 0471 95 14 70 of via lindsay.cortvriend@enviadender.be
  • Voor Sint-Niklaas kan je bellen naar 03 448 38 10 met de mededeling 'een vraag voor Envía' of via info@enviawaas.be
Wanneer kan ik jullie bereiken?

Alle werkdagen tussen 9 en 17u. Wanneer je het contactformulier op de website invult of een mail stuurt, contacteren we je binnen de twee werkdagen.

  • Voor Aalst kan je contact opnemen met Lindsay Cortvriend via 0471 95 14 70 of via lindsay.cortvriend@enviadender.be
  • Voor Sint-Niklaas kan je bellen naar 03 448 38 10 met de mededeling 'een vraag voor Envía' of via info@enviawaas.be
Waar kunnen jullie ondersteuning bieden?

Je woont in de regio Dender of Waasland.

  • Dender: Aalst, Denderleeuw, Haaltert, Erpe-Mere, Lede, Berlare en Dendermonde.
  • Waasland: Sint-Niklaas, Stekene, Sint-Gillis-Waas, Beveren, Kruibeke en Temse.
Met welke problemen kan ik bij jullie terecht?

Als je een moeilijkere periode doormaakt in je (gezins)situatie en je wil hierbij tijdelijk of voor een langere periode ondersteuning dan kan je hiervoor bij ons terecht.

Enkele voorbeelden:

  • je hebt net een operatie achter de rug en de combinatie van de revalidatie, de zorg voor de kinderen en het huishouden valt je zwaar.
  • jij of je kind voelt je niet lekker in je vel en hebt nood aan een luisterend oor en/of iemand die je thuis helpt.
  • de zorg voor of de opvoeding van je kind(eren) valt je om welke reden dan ook zwaar waardoor je een paar extra handen kan gebruiken.
  • je bent enkele maanden geleden bevallen en je wil graag ondersteuning bij de zorg ten aanzien van de baby of ten aanzien van de oudere kinderen. 
  • je bent net alleen gaan wonen en je hebt nood aan concrete, praktische ondersteuning. 

Lees ook onze verhalen, je vindt er voorbeelden van situaties waarin we ondersteuning bieden. Wat voor ons belangrijk is, is dat de zorgnood duidelijk is: wat heb je nodig en wat wil je bereiken? Wij dragen graag ons steentje bij!

Is de hulp beperkt in tijd?

De hulp is niet beperkt in tijd. Wij ondersteunen jou en/of je gezin zolang jij het nodig vindt. Soms gaat dit om enkele weken (bijvoorbeeld na een operatie), bij anderen bieden we voor een langere periode ondersteuning. Onze hulp is vraaggestuurd en doelgericht; we eindigen onze ondersteuning als ons vooropgestelde doel is bereikt. 

Hoe vaak kunnen jullie langskomen?

De frequentie is afhankelijk van jouw vraag of nood en de mogelijkheden binnen het team.

 

Wanneer kan de hulp geboden worden?

De hulp wordt doorgaans geboden op weekdagen van 7 tot 19u. Heb je een occasionele vraag voor ondersteuning in het weekend? Contacteer ons gerust. We bekijken in team wie welke mogelijkheden heeft om dit op te nemen.

Hoeveel bedraagt de kostprijs?

Je betaalt een bijdrage per uur. Deze bijdrage wordt berekend op basis van je gezinssamenstelling en je inkomen.

Wat kunnen jullie voor mij doen?

Enkele voorbeelden:

  • bieden van ondersteuning bij de opvoeding;
  • begeleiden van kinderen bij spel en huiswerk;
  • ondersteunen van sociale vaardigheden;
  • ondersteunen bij sociale contacten en ontspanning;
  • ondersteunen bij administratie en gezinsbudget;
  • ondersteunen van de draagkracht van zorgvragers en mantelzorgers;
  • de organisatie van het huishouden;
  • helpen bij of maken van maaltijden;
  • wassen en strijken;
  • de leefruimten onderhouden, bedden opmaken en verschonen;
  • boodschappen doen;
  • helpen bij de persoonsverzorging 
Bieden jullie ook vervoer aan?

We gaan niet in op een zuivere vraag naar vervoer. Wanneer een vraag naar vervoer een onderdeel is van de zorgvraag dan bekijken we hoe we dit kunnen opnemen (is vaak tijdelijk). De verplaatsingen gebeuren hoofdzakelijk met de wagen van de begeleider waarbij de gereden kilometers worden gefactureerd. Ook eventuele parkeerkosten worden doorgerekend. Indien nodig of wenselijk kan de begeleider ook met jouw auto het nodige doen.

 

Komen jullie ook langs als ik niet thuis ben?

Als je enkel een vraag naar opvang hebt, dan gaan we er niet op in. Als ze onderdeel is van een ruimere zorgvraag, dan bekijken we op welke manier we dit kunnen opnemen.

© 2024 Envia - privacy policy - cookie policy - sitemap Quoted: Websites met méér
Om je surfervaring te verbeteren maakt onze website gebruik van cookies. Meer info   OK